Teaterprylar!

Man måste ju få göra lite reklam, så här kommer ett så ruskigt reklamigt inlägg med skryt och egenkärlek så akta er...

I natt skrev jag en ny pjäs, titeln är än så länge inte helt klar men den fick nyss arbetsnamnet Vad vill jag ha och kommer förhoppningsvis sättas upp på
Teater Oliver i maj månad! De vet inte om det än bara så vi håller det hemligt... 
   Pjäsen handlar om två tjejer i 20årsåldern. Emma bor med sin kille i en liten trevlig etta och Mia bor hemma hos föräldrarna. De är ruskigt bra vänner och delar tankar med varandra. Här får man följa deras tankar kring kärlek och förhållanden och vad de kan vara.
   Blev ruskigt nöjd med den och de som har läst den har hittills bara haft gott att säga, så jag är lite stolt för stunden. Två timmars tankesnurr skapade lite som kanske kan få bli lite mer :) Det han dessutom bli en låt som kommer användas någonstans i eller runt föreställningen. Texten är inte helt klar, men snart så!

I övrigt så skriver jag lite då och då på min musikteater. Det är dock långt kvar till premiär på den. Men låtarna verkar ju folk tycka om så jag kommer att jobba vidare på den. Hoppas dock på att få den klar tills nästa vår. Arbetsnamnet är Under stjärnhimlen men det kommer kanske att ändras.

Sist men inte minst så har jag fått lite hjälp med att kolla över mina manus så att det ska se lite proffsiga ut och allt sånt. Känns tokkul!! Hoppas att jag ska lära mig mycket på det :) Hjälpen heter Ingegerd Svednell och arbetar som Amatörtaterkonsulent i Västmanland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback